diumenge, 16 de desembre del 2012

Un veritable problema d'educació a la Catalunya

Il·lumino aquest post amb una miniatura escannejada d'un llibre de text de l'Editorial Vicens Vives corresponent al 2n Curs d'ESO de "ciències socials, geografia i història". I perquè ho faig?, doncs us vull explicar un fet real ocorregut en un Institut de les nostres comarques.

Un professional del centre escolar seguint el programa de l'assignatura li tocava explicar l'Islam als alumnes.

Per tal afer, es preocupà de redactar i imprimir un dossier del tema per lliurar-lo als alumnes, amb les il·lustracions corresponents, les qual va extreure de llibres de textos aprovats oficialment d'editorials serioses. Un d'elles ha estat la miniatura exposada a l'inici. Fins aquí sembla tot molt normal.

Doncs vet-ho ací que un adolescent musulmà va arrabassar tots els exemplars que va poder dels seus companys de classe per cremar-los tot ofès per la representació de Mahoma en la miniatura. No ho va fer tot sol sinó que va convèncer altres companys magribins que l'ajudessin en l'acte.

Acte d'indisciplina?. Conflicte cultural?. Conflicte religiós?.Com manejar aquests assumptes?. No es pot explicar l'Islam en els nostres Instituts?. Tenint en compte que la miniatura és totalment respectuosa amb la imatge de Mahoma, doncs s'evita la seva figuració facial tal com marca la tradició islàmica, només hi sé veure una reacció integrista, extremista i forassenyada d'aquest jove musulmà, instruït, sembla ser, en una tradicional madrassa.

Aquest conflicte està actualment en vies de negociació. El professional, anímicament molt afectat, ha posat l'afer a consideració de la direcció del Centre que en aquests moments està fent les oportunes gestions.

Senyor Wert, aquests i altres semblants són els problemes que tenim en els centres educatius catalans. Res a veure amb la vostra dèria sobre la immersió lingüística. Desconeixeu totalment els problemes i angoixes dels nostres excel·lents ensenyants, la vostra reforma no ens serveix per a res, ja que no entreu en els veritables problemes d'educació de la nostra Catalunya actual, multiètnica, multicultural i multilingüística.

Si tinc ocasió i si m'arriba la informació, prometo publicar la resolució final d'aquest cas.


2 comentaris:

  1. Jo crec que és una questió de mal estesa I de manca de diàleg. Jo crec que és una falta de respecte per part de l'alumne I aquestes coses s'hurien de parlar amb naturalitat dins el grup classe ,tenint en compte la diversitat cultural que des de petits aquesta mainada ja conviuen. No han de venir des de madrid a dir-nos com ho hem de fer, els nos tres problemes ens els hem de resoldre a la nostra manera.
    Per tant, no nsaltres hem de fer la pròpia llei d'educ/ aciò per resoldre -dra la nostra problemàtica que ja tenim força feina, I que la seva llei se la posin allà on els hi càpiga

    ResponElimina
  2. De ja fa temps, mala peça al teler.
    Un fet més, el que expliques, consequència, a parer meu, d'un concepte erroni del que s'en ve dient "multiculturalitat". Dius "aquest conflicte està en vies de negociació". I jo em pregunto, davant un acte de violència a l'escola com aquest, què s'ha de "negociar"?. Si, mala peça al teler.
    Ah! i el senyor Wert, per descomptat que està en una altra guerra.

    ResponElimina